Distracted by Distractions
Φιλίππα Δημητριάδη

Οι A Victim Of Society μιλούν στο OUGH! λίγο πριν το live presentation του πρώτο τους LP “Distractions”, που θα γίνει την Παρασκευή 9 Μαΐου στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ.

Το Distractions καταφέρνει να συνδυάσει επιδέξια τη «βρωμιά» που κουβαλούν οι A Victim Of Society μαζί τους από το 2011, με μια πιο «επαγγελματική» απόδοση του surf rock και μπορεί πραγματικά να σε αποσπάσει από ό,τι κάνεις τη στιγμή που το ακούς. Ο Βαγγέλης και ο Φώτης, με το πρώτο τους LP πια να κυκλοφορεί εκεί έξω ελεύθερο μοιάζουν πιο συγχρονισμένοι από ποτέ, πιο μεστοί μουσικά. Άλλωστε, δεν πρέπει να ήταν εύκολη υπόθεση να κλείσεις μέσα στο studio μια μπάντα που είχε συνηθίσει να κάνει εκρηκτικά live.

Φώτο: Eftychia Vlachou

Ισορροπώντας επικίνδυνα στην άκρη μιας ταράτσας – Ο Βαγγέλης έχει υψοφοβία και ο Φώτης τον πειράζει ασταμάτητα και όχι μόνο για το ύψος – εξηγούν την διαδικασία παραγωγής του album, μοιράζονται κουλές εμπνεύσεις και σχεδόν αποκαλύπτουν ποιο είναι το Sweet Girl του ομότιτλου κομματιού, που θα γίνει σίγουρα hit.

Πώς ήταν η διαδικασία παραγωγής του πρώτου σας LP;

Φώτης: Είχε τρομερή διαφορά. Το πρώτο EP το έχει γράψει ο Βαγγέλης μόνος του, σπίτι του χωρίς κανένα εξοπλισμό. Σκέψου ότι ό,τι κιθάρα υπήρχε εκεί μέσα ήταν ακουστική και κάθε τι ήταν «σπιτικό».

Βαγγέλης: Δεν είχαμε τις γνώσεις.

Φώτης: Αυτή η φορά ήταν διαφορετική. Αρχικά γιατί μπήκα κι εγώ στη διαδικασία της σύνθεσης και  γιατί είχαμε δίπλα μας τον Νίκο Τριανταφύλλου. Είναι εξαιρετικός παραγωγός. Ακούσαμε επιτέλους και την άποψη ενός ανθρώπου που είναι έξω απ’ το συγκρότημα, κάναμε κάποια πράγματα που μας πρότεινε κι έτσι το “Distractions”  διαμορφώθηκε μέσα απ’ το Νίκο.

Ποιες διαφορές έχει ο ήχος σας σήμερα λοιπόν;

Βαγγέλης: Δεν υπάρχει τόσο διαφορά στον ήχο, όσο στα μέσα όπως είπαμε και πριν. Ίσως γι’ αυτό το Distractions να φαίνεται ως πιο φιλικό προς τον ακροατή. Ακούγονταν low – fi, γιατί ήταν low – fi. Καμία κιθάρα δεν ήταν γραμμένη σε ενισχυτή, καμία φωνή σε μικρόφωνο. Άρα αν τα παλιά κομμάτια είχαν ηχογραφηθεί με τη μέθοδο που έγινε τώρα το πρώτο μας album, μπορεί να ήταν εξίσου catchy.

Ωστόσο με αυτό το υλικό βρίσκεστε εδώ που είστε σήμερα. Άρα κάτι σας έκανε να ξεχωρίσετε, να κάνετε αίσθηση…

Βαγγέλης: Νομίζω το φυσικό και ανθρώπινο στοιχείο. Η αίσθηση ότι αυτό μπορεί να το κάνει ο καθένας. Ότι πλέον κάποιος μπορεί να φτιάξει μόνος του ένα EP ανά πάσα στιγμή.

Ποιο είναι το πιο κουλό πράγμα που σας έχει εμπνεύσει να γράψετε ένα κομμάτι;

Φώτης: Το πιο κουλό πράγμα που έχω ακούσει απ’ το Βαγγέλη, είναι όταν γράφαμε το Drive Me Insane, που προσπαθούσαμε να βρούμε έτσι κάτι πιο καθαριστικό για το τέλος. Μου λέει λοιπόν είναι μια σκηνή στο Dark Knight όπου κάνει ανάκριση ο Batman στο Joker και από πίσω παίζει μια μουσική όπου ακούγεται απλά ένα «Ιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιιί», το οποίο κορυφώνεται μέσα σε μια διάρκεια 3 λεπτών. Όποτε μου λέει, ωραία, κάνε κάτι τέτοιο. Παίρνω λοιπόν το slide, βάζω τρία πετάλια στη σειρά για να κάνω όσο περισσότερο θόρυβο γίνεται και έκανα slide down επί τρεις ώρες, μέχρι να βγει σωστά.

Τι μπορεί να σας αποσπάσει απ’ τη ρουτίνα σας, από το μπούσουλα που έχετε βάλει στη ζωή σας;

Βαγγέλης: Νομίζω ότι είναι η μουσική για ‘μένα.

Φώτης: Πούστη! (γέλια) Δεν έπρεπε να σε αφήσω να απαντήσεις πρώτος! (γέλια)

Βαγγέλης: Για παράδειγμα όταν είχα εξεταστική, αντί να διαβάζω έγραφα πράγματα απλά για να αποφύγω να διαβάσω.

Φώτης: Στην ουσία όλο το album έτσι γράφτηκε, από μια εξεταστική που προσπαθούσε να αποφύγει ο Βαγγέλης. Τα έξι κομμάτια από τα οκτώ είναι μια εξεταστική.

Θέλετε εν τέλει να βιοπορίζεστε μόνο απ’ τη μουσική και να μην εξασκήσετε αυτό που σπουδάζετε;

Βαγγέλης:  Μακάρι. Μακάρι να συμβεί αυτό.

Φώτης: Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτό που κάνουμε τώρα, είναι ότι όταν ασχολείσαι με κάτι άλλο για να μπορείς να ζεις, αυτομάτως η μουσική μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Θα με ενδιέφερε λοιπόν να βιοποριστώ απ’ τη μουσική μου για να ασχοληθώ όπως πρέπει με τη μουσική.

Αυτό θα ήταν κάτι πέρα απ’ τους A Victim Of Society; Κάποιο side project;

Φώτης: Αυτό που θα μου άρεσε πολύ είναι η διαδικασία που είδα στο studio με το Νίκο. Θα με ενδιέφερε πολύ η παραγωγή. Θα ήθελα να δουλεύω πάνω σε κάτι που δεν είναι δικό μου και να δίνω ιδέες… να υπάρχει αυτή η δημιουργική διαδικασία.

Σε ποιόν θα ήθελες να κάνεις παραγωγή;

Φώτης: Στον Tricky, στους Led Zeppelin και στους LCD Sound System.

Στην τελευταία συνέντευξη που είχατε δώσει στο OUGH! είχατε πει πως δεν κυνηγούσατε και τόσο εμφανίσεις στο εξωτερικό. Έχει αλλάξει αυτό από τότε;

Φώτης: Βέβαια. Έχει να κάνει με το πώς ασχολείσαι με τη μουσική. Τώρα ποια όλοι λειτουργούμε με μια πιο global λογική. Μπορεί να ακούς μουσική από τη Χιλή μέχρι την Κίνα και άρα παρεισφρέουν τέτοια ερεθίσματα και στη μουσική σου. Δεν παίζουμε surf επειδή το surf είναι στη μόδα φέτος στην Αθήνα. Μας ενδιαφέρει άρα να βρούμε το κοινό μας στην Ευρώπη.

Ποιο τραγούδι ξεχωρίζετε από το Distractions;

Βαγγέλης: Το Sweet Girl. Με βάζει έτσι σε ένα τριπάκι, να γουστάρω πολύ.

Είναι υπαρκτό πρόσωπο το Sweet Girl;

Βαγγέλης: Το Sweet Girl δεν είναι αυτό που λέει ο τίτλος, στην ουσία είναι ένα πολύ κακό κορίτσι που σε έχει γαμήσει. Ναι, θα μπορούσε να είναι υπαρκτό πρόσωπο.

Φώτης: Για μένα είναι το Jane’s Insane γιατί είναι ό,τι πιο διαφορετικό έχουμε κάνει μέχρι τώρα και είναι διαφορετικός ο τρόπος που το δουλέψαμε. Δηλαδή αλλάξαμε την όλη διαδικασία του πως γράφαμε μέσα στο studio εκείνη την ώρα και βγήκε εντελώς διαφορετικό το ύφος. Είναι το μοναδικό κομμάτι που «δεν ταιριάζει» με τα υπόλοιπα του album και με τα προηγούμενα κομμάτια.

Οι ερωτικές απογοητεύσεις μπορούν να αποτελέσουν έμπνευση τελικά;

Βαγγέλης: Ναι. Σου βγαίνει. Μπορεί να σου βγει και άρνηση, να πεις όχι δε θέλω να γράψω γι αυτό, αλλά κάποια στιγμή θα βγει από μόνο του.

Φώτης: Όχι. Δε μου αρέσει να επηρεάζομαι ενσυνείδητα, σε σημείο που δε μπορώ να το ελέγξω και όσο αναφορά τη δημιουργία συνήθως το background των κομματιών το έχει δημιουργήσει ο Βαγγέλης, όποτε πάω και πατάω πάνω σε αυτό κοιτώντας το πιο λογοτεχνικά αν θέλεις και συμπληρώνοντας το δικό μου κομμάτι.

Το καλοκαίρι τι άλλο έχει το πρόγραμμα εκτός απ’ το Plisskën  ;

Βαγγέλης: Υπάρχουν πράγματα που δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα και μια πιθανότητα ίσως να πάμε Κρήτη. Αυτά προς το παρόν.

Υπάρχει υλικό για επόμενο album;

Βαγγέλης: Ναι, ναι υπάρχει.

Φώτης: Κατά τη διάρκεια του γραψίματος του Distraction προσπαθούσα να πείσω το Βαγγέλη να δουλέψει μόνο πάνω στο υλικό που έχουμε, γιατί είναι μονίμως distracted, lost in space. Και ο τίτλος του album δηλαδή από εκεί προέκυψε.

Βαγγέλης: Αφαιρούμαι εύκολα βασικά, αυτό είναι το πρόβλημα.

Φώτης: Ναι, οπότε προσπαθούσαμε να του πούμε, ότι ξέρεις Βαγγέλη μη δουλεύεις πάνω τα επόμενα κομμάτια τώρα για να τελειώνουμε. (γέλια) Υλικό υπάρχει και βγαίνει όλη την ώρα καινούριο.

Βρεθήκατε σε μια εταιρία που αυτή τη στιγμή έχει συγκεντρώσει κάποια απ’ τα καλύτερα ονόματα της εναλλακτικής σκηνής. Ποια από αυτά τα συγκροτήματα γουστάρετε να ακούτε;

Φώτης & Βαγγέλης: Δε θα θέλαμε να κάνουμε κάποιο διαχωρισμό γιατί όλα αυτά τα παιδιά είναι λίγο – πολύ φίλοι μας και γνωστοί μας. Όλοι αυτοί ήταν η πρώτη μας επαφή με τη σκηνή. Το ωραίο είναι ότι λειτουργούμε όλοι μαζί στα ίδια πλαίσια. Υπάρχει και μια συντροφικότητα και πρέπει να υπάρχει.

Το νέο video clip για το κομμάτι Enough Said που έκανε πρεμιέρα μόλις σήμερα στο exclaim.ca:

Οι A Victim Of Society θα παρουσιάσουν ζωντανά το νέο τους album “Distractions” στα πλαίσια της εκδήλωσης “Orange Groove” που θα πραγματοποιηθεί στις 9 Μαΐου στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ. Περισσότερες πληροφορίες στην OUGH Agenda!

 

 


ΡΟΜΑΝΤΣΟ

Αναξαγόρα 3-5, Γεράνι

τηλ: +30.2167003325

www.romantso.gr , romantso@romantso.gr



back to main