Η Modal Analysis συνομιλεί με τους Cassegrain
the ough! team

Η αγία τριάδα του αθηναϊκού techno label, συζητά με το επιτυχημένο δίδυμο που έρχεται στο FASMA Festival.

Ο Γιώργος, ο Γιώργος και ο Αλέξης συζητούν με τους Alex Tsiridis και Hüseyin Evirgen aka Cassegrain, που όταν συναντήθηκαν για πρώτη φορά δεν περίμεναν ότι θα γίνουν ένα duo που θα κατακτήσει σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα την techno σκηνή. Αυτό το Σάββατο έρχονται στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ στα πλαίσια του Fasma Festival, μιας πολύ φιλόδοξης προσπάθειας που θα πραγματοποιηθεί σε διάφορους χώρους της Αθήνας και αναδεικνύει τη δίψα του αθηναϊκού κοινού για τους ηλεκτρονικούς ήχους. Οι Cassegrain απειλούν: Το κοινό τους θα ιδρώσει πολύ.  

Φώτο ( των Modal Analysis): Eftychia Vlachou

Είναι η δεύτερη φορά που θα σας δούμε μαζί σαν Cassgrain στην Αθήνα στο πλαίσιο μιας ακόμα παρουσίασης της Modal Analysis. Τι πιστεύετε ότι έχει αλλάξει για εσάς και το label  από την προηγούμενη φορά;

Hüseyin: Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Περισσότερες κυκλοφορίες, πιο εδραιωμένα live acts με τελείως διαφορετικά κομμάτια από την προηγούμενη φορά και καλύτερη επικοινωνία και μεταξύ μας αλλά και με το κοινό

Alex: Οι παπαράτσι με ακολουθούν παντού. (γέλια) Όσο για το label, είναι ακόμα καλό, ενδιαφέρον και διευθύνεται από μια γλυκιά παρέα.  

Πέρα από την αγάπη σας για μουσική, τι είναι αυτό που σας φέρνει κοντά;

Hüseyin: Η αγάπη μας για το φαγητό σίγουρα. Νομίζω μπορούμε να μιλάμε για φαγητό και μαγείρεμα όλη μέρα. 
 
Alex: Το φαγητό και οι γλώσσες. Συνεχώς συγκρίνουμε λέξεις και τις ρίζες τους. Λέμε ο ένας στον άλλο «Αυτό είναι ελληνικό ή τούρκικο;». Από μουσικής άποψης έχουμε και οι δύο ένα ενδιαφέρον για σκοτεινούς, μελαγχολικούς ήχους. Κάτι που να έχει κάτι λίγο διαφορετικό και να μας ενθουσιάζει τελοσπάντων.

Πρόσφατα εγκατασταθήκατε και οι δύο στο Βερολίνο. Πώς αυτό άλλαξε τον τρόπου που δουλεύετε καθώς και την μεταξύ σας επικοινωνία;

Hüseyin: Είχαμε συνηθίσει να δουλεύουμε κατά 90% μέσο internet στο παρελθόν. Αυτό μας έδεινε περισσότερο χρόνο να πειραματιστούμε και να είμαστε δημιουργικοί μόνοι μας. Ωστόσο αυτό έκανε τη διαδικασία πολύ αργή. Τώρα όταν συναντιόμαστε στο στούντιο και αρχίζουμε να δουλεύουμε, μπορούμε να βγάλουμε κομμάτια πάνω – κάτω μέσα σε λίγες ώρες.

Alex: Ναι, δεν είμαστε το πιο παραγωγικό δίδυμο. Δεν έχουμε τόνους κομμάτια που κάθονται περιμένοντας να σταλούν σε κάποιο label, ή κομμάτια που δεν μας αρέσουν. Έχουμε γίνει πολύ αποτελεσματικοί με το χρόνο που περνάμε μαζί και σχεδόν οτιδήποτε κάνουμε έχει ένα αποτέλεσμα.

Γνωρίζουμε ότι εκτός από το ότι γράφεται techno δραστηριοποιήστε περαιτέρω τόσο στον χώρο  της μουσικής βιομηχανίας όσο και εκτός αυτής. Θα θέλατε να μας μιλήσετε για αυτές;

Hüseyin: Έχω σπουδάσει σύνθεση και κλασικό πιάνο στο παρελθόν, οπότε εργάζομαι και ως free lance συνθέτης γράφοντας σύγχρονα μουσικά κομμάτια κατά παραγγελία. Επίσης γράφω μουσική για θεατρικές και χορευτικές παραστάσεις. Έχω δημιουργήσει και δύο δικά μου χορευτικά θεατρικά έργα. Τώρα δουλεύω πάνω σε ένα θεατρικό επιστημονικής φαντασίας στο οποίο έχω γράψει και το κείμενο. Θα ανέβει τον επόμενο χειμώνα στο Toihaus Theater Salzburg της Αυστρίας.  

Alex: Είμαι αρκετά ενεργός ως γραφίστας, αλλά συγκεντρώνομαι όλο και περισσότερο στη μουσική όσο περνάει ο καιρός. 

Η τελευταία σας κυκλοφορία στην Killekill έγινε στο πλευρό του Tin Man, ενός εκ των μεγαλυτέρων εκπροσώπων του ACID ήχου, που πρόσφατα παρουσίασε την δουλειά του στο Αθηναϊκό κοινό μέσα από event που πραγματοποιήθηκε στο Ρομάντσο. Πως ξεκίνησε αυτή η συνεργασία και πως την βλέπετε να εξελίσσεται;

Alex: Ο Hüseyin γνώρισε τον Johannes στη Shanghai. Μεγάλη ιστορία. Κράτησαν επαφή λοιπόν και εν τέλει ανταλλάξαμε μερικούς ήχους. Αρχίσαμε να δουλεύουμε κάποια κομμάτια με acid ήχους από αυτόν, πράγμα που κατέληξε να γίνει το πρώτο μας ΕP στην Killekill. Είμαστε πολύ χαρούμενοι και με τις δύο κυκλοφορίες ως τώρα, τα νιώθουμε πολύ ολοκληρωμένα. Θα δούμε τι θα γίνει στο μέλλον, υπάρχει μια σκέψη να πάμε ένα βήμα παραπέρα.

Με όχημα την μουσική σας, ταξιδέψατε ανά τον κόσμο τον τελευταίο χρόνο, παίζοντας παράλληλα στα μεγαλύτερα club και στις σημαντικότερες διοργανώσεις. Αποτυπώνονται στη μουσική σας οι εμπειρίες και τα ερεθίσματα που παίρνετε ταξιδεύοντας;

Hüseyin: Ολοκληρωτικά. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν υπάρχει εξέλιξη στην techno αν δεν μοιράζεσαι τη μουσική σου με το κοινό και να νιώθεις την ανταπόκρισή του. Νιώθω αναστατωμένος από δημιουργικής άποψης όταν έχουμε λιγότερα gigs απ’ ότι συνήθως.  

Alex: Συμφωνώ απόλυτα. Είμαστε πιο δημιουργικοί τις περιόδους που είμαστε απασχολημένοι με gigs. Ο προηγούμενος χρόνος ήταν υπέροχος. Ήμαστε πολύ τυχεροί που ταξιδέψαμε σε όλα αυτά τα μέρη. Δε θα έλεγα βέβαια ότι οι εμπειρίες αυτές αντανακλώνται στην μουσική μας απευθείας, όταν ταξιδεύουμε δηλαδή. Είναι πιο αφηρημένο. Μένει μέσα μας αυτό και συνεχίζεται με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο και κάποια στιγμή θα βγει στον ρυθμό μας η διάθεση και η ενέργεια εκείνης της στιγμής.

Αν διαλέγατε μια στιγμή - πέρα από αυτή της γνωριμίας σας - η οποία συντέλεσε στο να είσαστε ακόμα μαζί και να κάνετε με επιτυχία αυτό που κάνετε, ποια θα ήταν αυτή;

Hüseyin: Υπάρχουν πολλές στιγμές σίγουρα. Για παράδειγμα σε ένα από τα μεγαλύτερα gigs μας, και οι δύοmidi controllers του Alex, σταμάτησαν ξαφνικά να δουλεύουν στη μέση του set και παρά το γεγονός εκείνος συνέχισε και κατάφερε να συνεχίσει χωρίς να κάνει το παραμικρό λάθος χρησιμοποιώντας μόνο το ποντίκι.

Alex: Ο Hüseyin δε σταμάτησε να φωνάζει "Μπορείς να το κάνεις φίλε, είσαι γραφίστας, είσαι υπέροχος με το ποντίκι!” Πολύ αγχωτικό αλλά και αστείο ταυτόχρονα. Μια άλλη στιγμή που μου έσκασε τώρα, είναι κάθε φορά που ο Hüseyin δουλεύει το riff απ’ το Task live. Το έχω ακούσει εκατομμύρια φορές, αλλά το κάνει τόσο καλά κάθε φορά, που πάντα του λέω να δυναμώσει το κανάλι εκείνη τη στιγμή. 

Ποιες ήταν οι προσδοκίες και οι στόχοι σας όταν κυκλοφορήσατε το πρώτο σας 12” στην Microwave το 2010; Κατά πόσο έχουν εκπληρωθεί 4 χρόνια μετά;

Hüseyin: Δεν είχαμε μεγάλες προσδοκίες. Μάλλον νομίζαμε ότι θα ήταν μια συνεργασία της μιας φοράς και ότι δε θα εξελισσόμαστε σε δίδυμο. Αμέσως όμως αρχίσαμε να απολαμβάνουμε να δουλεύουμε παρέα. Νομίζω ότι πολλές φιλοδοξίες μας εκπληρώθηκαν από τότε, αλλά εξίσου πολλές, όχι ακόμα. Μπορώ να πω ότι είμαστε στη μέση της διαδρομής. 

Alex: Έτσι. Σταδιακά διαγράφουμε τις φιλοδοξίες μας απ’ τη λίστα.

Κατά πόσο πιστεύετε ότι έχει αλλάξει η techno - τόσο ο ήχος όσο και η κουλτούρα - σε σχέση με τον καιρό που ξεκινήσατε να ασχολείστε με την μουσική;

Hüseyin: Πάντα πίστευα ότι η techno μιλάει για την αλλαγή και την καινοτομία. Όταν ξεκινήσαμε να δουλεύουμε μαζί, γουστάραμε περισσότερο ένα post-dubstep/techno μίγμα που ήταν στα πάνω του εκείνη την εποχή για λίγο. Περάσαμε πολύ γρήγορα όμως σε ένα πιο hypnotic/stripped down τύπο techno. Πάντα θα βελτιώνουμε τον ήχο και την αισθητική μας. Αυτό που με ενοχλεί περισσότερο στην techno σκηνή αυτή τη στιγμή, είναι η έλειψη ουτοπικής και καινοτόμας σκέψης. Δυστυχώς ακούω πολλούς djs να παίζουν safe και να μην λένε καμία ιστορία στο dancefloor.

Πέρα από την techno και την χορευτική, τι άλλες μουσικές ακούτε και ποιες είναι οι επιρροές σας από το παρελθόν;

Hüseyin: Κλασική και σύγχρονη μουσική, free jazz, metal και psychedelic rock από τα 70’s μέχρι τα μέσα στης δεκαετίας του ‘90. Επίσης παραδοσιακές μουσικές της κεντρικής Ασίας, της Ινδίας, της Ιαπωνίας, hip – hop, idm, κ.α.

Alex: Η αλήθεια είναι πως όλα ξεκίνησαν με τους New Kids on the Block, μετά με τον Michael Jackson και τον Seal. Μετά ήρθε η rave και άρχισα να ενδιαφέρομαι γενικά για την ηλεκτρονική μουσική. Αργότερα άκουγα και λίγο metal και punk, experimental πράγματα κυρίως, Warp Records και Type Records βασικά. Μετά ήρθε η techno.

Μodal Analysis - (Άλεξ, Γιώργος και Γιώργος)

Γνωρίζουμε ότι έχετε αρκετά σχέδια για το μέλλον όπως και το ότι ετοιμάζετε το πρώτο σας album. Πείτε μας δυο λόγια.

Hüseyin: Το album λογικά θα είναι για ακρόαση και σε club και στο σπίτι με πολλές ενδιαφέρουσες ιδέες.

Alex: Ναι, θα αρχίσουμε να το γράφουμε σύντομα. Έχουμε μια ιδέα για το τι θέλουμε να κάνουμε στο περίπου, αλλά μπορεί να καταλήξουμε σε κάτι πολύ διαφορετικό. Θα είναι με την Prologue, αυτή είναι η μόνη σίγουρη πληροφορία που έχουμε πάνω στο θέμα για να είμαστε ειλικρινείς. Θα υπάρξουν μια – δυο κυκλοφορίες πριν και κάποια remixes που έρχονται μέσα στον επόμενο μήνα με την Edit Select's και την Concrete Rome. Πριν απ’ όλα αυτά όμως θα κυκλοφορήσει ένα κομμάτι για το label του Ed Davenportl, Counterchange, επίσης τον Μάρτιο. 

Η βραδιά Modal Analysis στο Ρομάντσο στις 1/3, στην οποία λαμβάνετε μέρος, πραγματοποιείται στο πλαίσιο του FASMA festival - μιας νέας προσπάθειας στα Αθηναϊκά πολιτισμικά δρώμενα. Πόσο σημαντικά θεωρείτε ότι είναι τέτοιου είδους εγχειρήματα για την πόλη αλλά και τι θα μπορούσε να περιμένει ο κόσμος από το live σας εκείνη την βραδιά;

Hüseyin:  Δεν βλέπεις εύκολα ένα τέτοιου είδους line up σε festival οπουδήποτε αλλού στον κόσμο. Όσοι έρθουν να μας δουν ας είναι προετοιμασμένοι να ιδρώσουν πολύ.

Alex: Είναι μια μεγάλη προσπάθεια αυτή που γίνεται απ’ τους ανθρώπους που οργανώνουν το φεστιβάλ και όπως είπε και ο Hüseyin, δεν το βλέπεις τόσο συχνά said. Πολλά μέρη στον κόσμο θα ήταν πολύ ικανοποιημένα με ένα τέτοιο line up. Είναι υπέροχο να βλέπουμε ενδιαφέροντα πράγματα να συμβαίνουν στην Αθήνα, ειδικά τα τελευταία χρόνια που καθώς φαίνεται η techno σκηνή της έχει μεγαλώσει. Πρέπει να συμβεί το ίδιο και στη Θεσσαλονίκη.

Μodal Analysis - (Άλεξ, Γιώργος και Γιώργος)

Το ξέρετε ότι περιμένουμε demo από την ερχόμενη κυκλοφορία σας στην Modal Analysis;

Hüseyin:  Δεν έχω ιδέα γιατί πράγμα μιλάς. (γέλια)

Alex: TIP - Κλέψτε τον σκληρό μου όταν θα είμαι μεθυσμένος.
 

Η φωτογράφηση των Modal Analysis έγινε στο Habeat Records, Παλλάδος 21, Ψυρρή - 2ος όροφος, το οποίο και ευχαριστούμε πολύ για την φιλοξενία. 


ΡΟΜΑΝΤΣΟ

Αναξαγόρα 3-5, Γεράνι

τηλ: +30.2167003325

www.romantso.gr , romantso@romantso.gr



back to main