Tarifa-man
Γεωργία Παπαστάμου

O Θύμιος Λυμπερόπουλος, ο πρόεδρος  του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής μάς έλυσε όλες τις απορίες γύρω από τα ταξί στην Αθήνα.

Πόσο επικίνδυνο έχει γίνει το επάγγελμά σας; Πόσο έχει αλλάξει η κατάσταση τα τελευταία χρόνια;
Η εγκληματικότητα αφορά όλη την κοινωνία και φυσικά το δικό μας επάγγελμα. Δυστυχώς πρόκειται για μια πολύ δύσκολη κατάσταση, η οποία δεν αντιμετωπίζεται αποσπασματικά και με ημίμετρα. Απαιτείται ορθός σχεδιασμός και συνεχή δράση από τις αρχές.’

Είναι επικερδές επάγγελμα; Γιατί φαίνεται ότι όλο και πιο πολλοί άνθρωποι θέλουν να γίνουν ταξιτζήδες;
Αυτό είναι ένας μύθος. Υπάρχουν ημέρες που οι ταξιτζήδες πάνε στο σπίτι χωρίς μεροκάματο. Ρίξτε μια ματιά στις πιάτσες της Αθήνας και θα καταλάβετε.

Πόσο έχει ελαττωθεί η δουλειά τον τελευταίο χρόνο; Υπάρχουν στατιστικά στοιχεία και αριθμοί;
Οι εκτιμήσεις μας κάνουν λόγο για μείωση που ξεπερνά το 70%. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα ταξί μπορεί να έχει αναμονή 6 και 7 και 8 ώρες για να πάρει μια διαδρομή από το αεροδρόμιο.

Πόσες κούρσες κάνατε παλιότερα σε καλές εποχές σε μια βάρδια και πόσες σήμερα;
Όσο πιο πίσω γυρίσουμε το χρόνο, τόσο πιο καλά ήταν τα πράγματα. Παλιότερα με τις κούρσες που κάναμε μπορούσαμε να ζήσουμε άνετα τις οικογένειές μας. Σήμερα προσπαθούμε να ζήσουμε με αξιοπρέπεια. Ακόμη κι αυτό όμως είναι δύσκολο. Οι ανάγκες είναι μεγάλες, η φορολογία ασταμάτητη και το κόστος λειτουργίας ανεβαίνει με ρυθμούς εξωπραγματικούς.

Ποια εποχή που θυμάστε να ήταν η καλύτερη;
Όταν ο κόσμος είναι σε καλή οικονομική κατάσταση, είμαστε κι εμείς. Αν οι άνθρωποι δεν έχουν χρήματα, πολύ απλά δεν θα πάρουν ταξί. Οι καλές χρονιές του ταξί, συμβαδίζουν με τις καλές χρονιές της ελληνικής οικονομίας.

Ποιος παίρνει σήμερα ταξί; Έχει αλλάξει η σύσταση του κόσμου;
Οι ίδιοι άνθρωποι χρησιμοποιούν ταξί, αλλά το κάνουν με διαφορετική συχνότητα. Για παράδειγμα, ένας πελάτης που χρησιμοποιούσε ταξί κάθε μέρα, τώρα το χρησιμοποιεί μια φορά την εβδομάδα ή όταν υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη.

Πότε είναι καλύτερα να οδηγείς ταξί, την ημέρα ή τη νύχτα; Από ποια άποψη;
Για κάποιον που αγαπάει τη δουλειά του, όλες οι ώρες είναι ίδιες. Πολλές φορές δεν έχουμε την πολυτέλεια να διαλέξουμε ημέρα ή νύχτα. Από θέμα ασφάλειας, την ημέρα είναι καλύτερα τα πράγματα.

Τι έχει αλλάξει στη νομοθεσία τώρα που το επάγγελμα έχει γίνει ανοιχτό; Μειώθηκε το κόστος της άδειας; Τι ακριβώς ισχύει τώρα σε σχέση με πριν από 3 χρόνια;
Τον Απρίλιο του 2012 ψηφίστηκε ο νόμος 4070 που βάζει κανόνες στην αγορά ταξί. Ο Περιφερειάρχης κάθε περιοχής αποφασίζει με βάση έναν μαθηματικό τύπο αν πρέπει να εκδοθούν νέες άδειες ταξί ή οι υπάρχουσες επαρκούν. Από αυτόν θα βγουν επίσης και οι άδειες για 7θέσια και 9θέσια οχήματα που προβλέπονται από το νόμο.

Πώς μπορεί να βγάλει κάποιος άδεια για ταξί; Μπορεί οποιοσδήποτε; Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να υπάρχουν; Πόσο θα του κοστίσει και τι θα χρειαστεί;
Όλα αυτά προβλέπονται στην προκήρυξη που κάνει ο περιφερειάρχης κάθε περιοχής. Και το κόστος και οι προϋποθέσεις και τα δικαιολογητικά.

Ποιος τσεκάρει αν κάποιος είναι ικανός να γίνει οδηγός ταξί; Πώς το τσεκάρει;
Για να οδηγήσει κάποιος ένα ταξί πρέπει να έχει ειδική κάρτα ταξί η οποία εκδίδεται από το υπουργείο μεταφορών αφού πρώτα ο ενδιαφερόμενος περάσει τις σχετικές γραπτές και προφορικές εξετάσεις.

Ελέγχεται αν γνωρίζει τους δρόμους της Αθήνας;
Είναι από τις βασικές γνώσεις που απαιτούνται.

Τι νομίζετε ότι χαλάει τη φήμη του ταξιτζή, γενικά;
Ότι και στα υπόλοιπα επαγγέλματα. Αν κάποιος δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, ενοχλεί πρώτα από όλους εμάς τους συναδέλφους του.

Σας ενοχλεί η λέξη ταρίφα;
Όχι, καθόλου.

Τι κάνετε ως κλάδος για να προστατέψετε τη φήμη σας;
Έχουμε ζητήσει από όλες τις ελεγκτικές αρχές της πολιτείας να γίνονται συχνοί έλεγχοι και να τηρείται αυστηρά ο νόμος. Δεν κάνουμε χάρη σε κανέναν παρανομούντα. Θέλουμε να είμαστε σωστοί απέναντι στους συνανθρώπους μας και την κοινωνία.

Σας γίνονται συχνά καταγγελίες για απρεπή συμπεριφορά ταξιτζήδων; Τι αφορά συνήθως;
Εμείς είμαστε ένα συνδικάτο, δεν μπορούμε να επιβάλλουμε ποινή σε κάποιον που έχει καταγγελθεί. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε, εφόσον αποδειχθεί ότι ενήργησε παράνομα, είναι να τον διαγράψουμε από μέλος του ΣΑΤΑ.



back to main