Κούριερ με ποδήλατα
Ηλέκτρα Μαρινοπούλου

Ο Χάρης Σκαφτούρας, ένας εκ των ιδρυτών της εταιρίας BondEx, μας μιλά για την πρωτότυπη επιχείρησή του που βασίζεται σε δύο ρόδες.

 Με τα ποδήλατα να πιάνουν όλο και περισσότερο χώρο στα δεξιά κάθε δρόμου κι όλο και περισσότερο κόσμο να αφήνει το αμάξι και να το γυρίζει στο πετάλι, το γεγονός ότι οι ποδηλάτες εισχωρούν σιγά σιγά και στον επιχειρηματικό κόσμο δεν μας κάνει ιδιαίτερη εντύπωση.

Πώς ξεκίνησε η ιδέα;
Η ιδέα μου ήρθε στο τέλος του 2009. Εκείνη την περίοδο ήμουν σε πολύ περίεργη προσωπική φάση και loggara άπειρα χιλιόμετρα με το ποδήλατό μου, αφού ήταν το μόνο πράγμα που με κρατούσε ψυχολογικά ισορροπημένο. Άρχισε να υλοποιείται όταν ήρθα σε επαφή με άλλους ποδηλάτες από τη μικρή μας –τότε- κοινότητα, οι οποίοι είχαν την διάθεση να τρέξουν μαζί μου. Τότε στηριζόταν αποκλειστικά στο πάθος μας, χωρίς να έχει σίγουρο μέλλον. Δυστυχώς ή ευτυχώς, από τους ιδρυτές ο μόνος που έχει απομείνει ενεργός στην εταιρεία είμαι εγώ.

Τι προτερήματα έχετε σε σχέση με τους συμβατικούς κούριερ;
Το μόνο πραγματικό προτέρημά μας είναι ότι πραγματικά αγαπάμε αυτό που κάνουμε. Δεν έχω γνωρίσει ποτέ κούριερ με μηχανάκι που να γουστάρει την δουλειά του. Σαν υπηρεσία, νομίζω ότι ξεχωρίζουμε για την αμεσότητα -ανεξαρτήτως της σχέσης που έχει ο πελάτης μαζί μας-, την προσωπική επαφή και εμπιστοσύνη που εμπνέουμε από τον τρόπο που δουλεύουμε, και το γεγονός ότι η υπηρεσία μας είναι παραδοσιακά πραγματική υπηρεσία κούριερ και όχι γρήγορο ταχυδρομείο. Με βάση αυτή την ποιότητα που μόλις περιέγραψα, είμαστε συγκριτικά και πιο οικονομικοί.

Τι δυσκολίες έχετε αντιμετωπίσει;
Οι μόνες δυσκολίες που έχουμε αντιμετωπίσει είναι στην οργάνωση και στην σχέση μας με το οπισθοδρομικό και χρεοκοπημένο κράτος που βρισκόμαστε και δουλεύουμε, το οποίο φαίνεται να έχει σκοπό να πνίξει οποιαδήποτε επιχειρηματική προσπάθεια. Οι λόγοι τουςδεν έχουν θέση εδώ.

Είναι δύσκολο να κινείσαι με ποδήλατο στην Αθήνα; Τι θα άλλαζες αν μπορούσες;
Η Αθήνα μας είναι η τέλεια πόλη για ποδήλατο. Δεν χρειάζεται βελτίωση, αλλαγή διοίκησης χρειάζεται, επιτελούς να αποκτήσουμε και εμείς κάποτε έναν δήμαρχο με ένα πραγματικό ζευγάρι τριχωτά @@, μεταφορικά μιλώντας.

Γιατί πιστεύεις ότι έχει στραφεί τόσος κόσμος στο ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς τον τελευταίο καιρό;
Προφανώς ο κύριος λόγος είναι η κρίση, αλλά είναι κι η μόδα. Βασικά δε με ενδιαφέρει, μου αρκεί το γεγονός ότι βλέπω κόσμο πάνω σε ποδήλατα. Αυτό έχει σημασία και όχι ο λόγος που το κάνει ο καθενός.

Κάποιο πιο ιδιαίτερο περιστατικό που σας έχει τύχει;
Μετά την παρουσίαση μας στα Ted talks πέρυσι -κάτι για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι- φέτος ήρθε η μήνυση από τη FedEx για παραποίηση του λογότυπου τους. Μας έκανε να αισθανθούμε ότι σίγουρα κάνουμε κάτι σωστά! 400 αεροπλάνα στόλος-πολυεθνικός κολοσσός απέναντι σε 2-3 ποδήλατα. Τόσο σημαντικοί είμαστε! Χαχαχα! Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τον Gareth και το VCA για τη βοήθειά τους.

http://bondexcouriers.co



back to main