
Στον Αμερικάνο Jason Freeny, αρέσει να μεταποιεί παιχνίδια. Πριν αφιερωθεί σε αυτό, δούλευε στο MTV στον τομέα των ειδικών εφέ. Θα μπορούσε να έχει διδακτορικό στην ανατομία παιχνιδιών, αν υπήρχε ποτέ τέτοια ιατρική ειδικότητα.
Τα παιχνίδια του μοιάζουν να τα έχει ξεχάσει ανοικτά ο γιατρός πάνω στο χειρουργικό τραπέζι ή με ακτινογραφίες. Το πιο διάσημο έργο του είναι η ανατομική Barbie -όπως την ονομάζει- που σου δημιουργεί μια περίεργη αίσθηση «ισοπεδωτικής ειρωνείας» όταν την αντικρίζεις. Φυσικά σου εξάπτεται η περιέργεια για τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από την δημιουργία της, ο οποίος δέχτηκε με χαρά να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.
Πώς θα περιέγραφες τον εαυτό σου;
Ως έναν 24χρονο, παγιδευμένο στο σώμα ενός 42χρονου.
Ποιο ήταν το αγαπημένο σου παιχνίδι όταν ήσουν παιδί;
Προτιμούσα παιχνίδια που μπορούσα να εξασκηθώ δημιουργικά. Χρησιμοποιούσα τα ξύλινα τουβλάκια μου για να φτιάχνω ντόμινο που έπεφταν πάνω στις γάτες μου και τις φρίκαραν.
Πώς ήταν να δουλεύεις στο MTV;
Πρακτικά, ήμουν ένας σχεδιαστής για τα εφέ στις ειδικές εκδηλώσεις τους. Μου αρέσει πολύ να δουλεύω στον τομέα της διασκέδασης, έχει τρομερή ενέργεια. Ήταν σίγουρα η αγαπημένη μου δουλειά, όσον αφορά τις μεγάλες εταιρίες που έχω δουλέψει.
Πώς θα περιέγραφες τη δουλειά σου σε κάποιον που δεν έχει ιδέα τι κάνεις;
Θα έλεγα ότι είναι παιχνιδιάρικη, με έναν πιο ώριμο τόνο. Οι ανατομίες των παιχνιδιών είναι ένα μόνο μέρος από τη δουλειά μου, αλλά σίγουρα αυτή τραβάει την περισσότερη προσοχή.
Πώς σου ήρθε η ιδέα των σκελετικών παιχνιδιών;
Ξεκίνησε με ένα μπαλόνι σε σχήμα ζώου. Σκέφτηκα ότι θα ήταν αρκετά σουρεαλιστικό να δει κάποιος πώς θα ήταν οι εσωτερικές λειτουργίες του, αν ήταν ένα πραγματικό ζωντανό πλάσμα.
Πώς αντιμετωπίζει ο κόσμος τη δουλειά σου;
Θα έλεγα 99% θετικά. Δεν γίνεται να ευχαριστείς τους πάντες, αλλά δεν πειράζει. Φτιάχνω πράγματα που θέλω για τον εαυτό μου και αν αρέσουν στους άλλους, αυτό είναι ένα μπόνους.
Πώς διαλέγεις τα παιχνίδια που μεταποιείς;
Διαλέγω παιχνίδια που νοιώθω ότι θα μπορούσαν να δώσουν ένα είδος ειρωνείας και έξυπνου χιούμορ στο τελικό αποτέλεσμα. Όσον αφορά την ανατομία παιχνιδιών, επιλέγω τους χαρακτήρες από το πόσο σουρεαλιστικά θα φαίνονται τα σπλάχνα τους.
Πόσο καιρό σου παίρνει να ολοκληρώσεις ένα γλυπτό;
Τα κομμάτια που δημιουργώ τώρα, όπως η Barbie για παράδειγμα, μού παίρνουν αρκετές εβδομάδες. Αυτό συνήθως συμβαίνει επειδή ο πηλός που χρησιμοποιώ χρειάζεται ένα γεμάτο επτάωρο για να ψηθεί. Αν δεν περιοριζόμουν απόαυτό, θα έπαιρνε περίπου μια βδομάδα. Τα μεγαλύτερα κομμάτια παόρνουν λιγότερο.
Τι είδους δυσκολίες αντιμετωπίζεις στη δημιουργία τους; Τα μικρότερα γλυπτά είναι πιο περίπλοκο να τα φτιάξεις από τα μεγαλύτερα;
Και τα δύο έχουν τις δυσκολίες τους. Θα έλεγα ότι τα μεγαλύτερα κομμάτια είναι πιο δύσκολα. Το να κρατήσεις την ακρίβεια στα μεγαλύτερα κομμάτια είναι σίγουρα το πιο δύσκολο. Στα μικρότερα, τα λάθη συγχωρούνται πιο εύκολα.
Μπορείς να μας περιγράψεις πώς δημιουργείς ένα γλυπτό; Κάνεις κάποια έρευνα από πριν για την ανατομία;
Αρχικά, ετοιμάζω το παιχνίδι: σχεδιάζω προσεκτικά και κόβω το ένα τέταρτο της φόρμας του. Το γεμίζω με πηλό για να φαίνεται όπως ένα κομμένο κομμάτι τούρτας. Ξεκινάω με το εσωτερικό των περισσότερων οργάνων και προχωράω. Τρίβω το τελευταίο κομμάτι για να γίνει λείο και μετά το ζωγραφίζω. Χρησιμοποιώ πολλά βιβλία ανατομίας ως αναφορές και ό,τι μπορώ να βρω στο ίντερνετ. Δεν είμαι ιατρικά εξειδικευμένος.
Κάτι που έχεις φτιάξει και είσαι περήφανος γι’ αυτό;
Οποιοδήποτε από τα σχέδια μου που έχουν βγει στην παραγωγή. H ανατομία του Gummi bear, το Brain cube, κ.α.
Πιστεύεις ότι η Barbie με αυτές τις τρελές αναλογίες θα μπορούσε να υπάρχει στην πραγματικότητα;
Σίγουρα, μια πολύ άρρωστη Barbie!
http://www.moistproduction.com
back to main