Ταρίφα νέας γενιάς
Διονύσης Ανεμογιάννης

Ταχύρυθμα μαθήματα επιχειρηματικότητας από το Taxibeat, την πατέντα που εκσυγχρόνισε τα ελληνικά ταξί.

Ένας χρόνος ήταν αρκετός για την εφαρμογή Taxibeat, να ξεχωρίσει στο διαδικτυακό application store και να γίνει ένας εύχρηστος τρόπος μετακίνησης στην πόλη. Η εφαρμογή, συμβατή με iOs και Android, με την οποία μπορεί κανείς να επιλέγει ταξί, να το καλεί και να το βαθμολογεί κέρδισε τις εντυπώσεις για την πρωτοτυπία, τον σχεδιασμό και την χρηστικότητά της. Το ough! κατέβασε σημαία, πήρε μια κούρσα μέχρι τα κεντρικά του Taxibeat και μίλησε με τον Σπύρο Ντόβα, για την επιτυχημένη εφαρμογή και όσα άλλαξαν στα κίτρινα ταξί του κέντρου τον τελευταίο χρόνο.

Φωτό: Σύλβια Διαμαντοπούλου, Πορτρέτο: Nara Small

Πώς γεννήθηκε η ιδέα του Taxibeat;
Ο ιδρυτής του Taxibeat, Νίκος Δρανδάκης, βρέθηκε μια βραδιά μετά από έξοδο με φίλους να αναζητεί ταξί στην Κηφισιά. Χρησιμοποίησε το κινητό του για να εντοπίσει κάποιον κοντινό κεντρικό δρόμο όπου θα μπορούσε να έχει περισσότερες πιθανότητες να βρει ταξί. Τότε σκέφτηκε ότι αν τα ταξί είχαν κάποιο μηχανισμό αναφοράς της θέσης τους θα μπορούσε στον χάρτη του κινητού του να δει τα κοντινά διαθέσιμα ταξί και να καλέσει κάποιο από αυτά. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα για το Taxibeat.

Πώς λειτουργεί;
Το Taxibeat είναι μια υπηρεσία που σε βοηθά να κάνεις τις μετακινήσεις σου μέσα στην πόλη με κάποιον που εμπιστεύεσαι. Σου επιτρέπει να εντοπίσεις στην οθόνη του κινητού σου τα κοντινά διαθέσιμα ταξί, να επιλέξεις τον οδηγό σου με βάση ένα πλήθος πληροφοριών (την απόσταση, το μοντέλο του αυτοκινήτου, τις αξιολογήσεις του από προηγούμενους επιβάτες, τις υπηρεσίες που προσφέρει, ακόμα και τη φωτογραφία του), να τον παρακολουθήσεις στην οθόνη του κινητού καθώς πλησιάζει για να σε παραλάβει, και μετά την ολοκλήρωση της διαδρομής να τον βαθμολογήσεις, βοηθώντας έτσι τους μελλοντικούς επιβάτες να επιλέξουν ένα ποιοτικό ταξί.

Τι προβλήματα αντιμετωπίζει κάποιος που κινείται με ταξί στην Αθήνα;
Όλοι έχουν να πουν ή έχουν ακούσει ιστορίες με ταξί. Κατά τη γνώμη μου η ρίζα του προβλήματος βρίσκεται στο ότι η χρήση ταξί μέχρι σήμερα ήταν ένα ραντεβού στα τυφλά. Δεν μπορούσες να επιλέξεις τον οδηγό που θα σε εξυπηρετήσει, δεν ήξερες τίποτα για αυτόν, και εκείνος δεν είχε κανένα πραγματικό κίνητρο να σε εξυπηρετήσει με τον καλύτερο τρόπο - κανένας δεν θα το μάθαινε ώστε μελλοντικά να τον προτιμήσει. Έτσι οι υπηρεσίες μπορούσαν να βρίσκονται στο κατώτατο αποδεκτό επίπεδο χωρίς άμεσες επιπτώσεις - απλά ο κόσμος σταδιακά απομακρύνονταν από το ταξί. Πόσο μάλλον με αφορμή και την οικονομική κρίση.

Είναι σωστοί επαγγελματίες οι οδηγοί ταξί;
Όπως σε κάθε επαγγελματικό χώρο, μπορεί να συναντήσεις τα πάντα - από άριστους επαγγελματίες μέχρι κοινούς απατεώνες. Απλά στο χώρο των ταξί μέχρι σήμερα ήταν δύσκολο να τους ξεχωρίσεις εκ των προτέρων. Το Taxibeat εισάγει δύο πολύ σημαντικές έννοιες που μέχρι σήμερα έλειπαν. Την επιλογή και ένα μηχανισμό φήμης. Ο οδηγός ταξί είναι πια ένας επαγγελματίας σαν κάθε άλλο, με το ονοματεπώνυμό του και την φήμη του. Αυτό ουσιαστικά αλλάζει θεαματικά το επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών

Τι προβλήματα αντιμετωπίζει ένας ταξιτζής στην Αθήνα;
Αντικειμενικά πρόκειται για ένα δύσκολο επάγγελμα. Τα τελευταία χρόνια έχουν να αντιμετωπίσουν δραματική μείωση του τζίρου. Επίσης η φήμη του επαγγέλματος δεν είναι και η καλύτερη και αυτό σίγουρα είναι πρόβλημα για τους καλούς επαγγελματίες. Η συνεργασία τους με το Taxibeat είναι ένας τρόπος να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα αυτά, μέσα από το εισόδημα που εξασφαλίζουν αλλά και την καλή φήμη που έχει ο στόλος μας. Υπάρχουν οδηγοί που συστήνονται όχι ως οδηγοί ταξί αλλά ως οδηγοί Taxibeat!

Έχει επιτευχθεί προώθηση της εφαρμογής σας στο εξωτερικό;
Η υπηρεσία μας λειτουργεί ήδη στο Ρίο ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας και τους επόμενους 2 μήνες θα μπορείτε να την χρησιμοποιήσετε και στο Σάο Πάολο, το Παρίσι, το Βουκουρέστι και το Όσλο. Το επόμενο διάστημα σκοπεύουμε να την επεκτείνουμε σε ακόμα περισσότερες χώρες.

Τι ανταπόκριση έχει η εφαρμογή σας; Τι είναι αυτό που κάνει μια εφαρμογή επιτυχημένη;
Για να πετυχεί μια εφαρμογή (όπως και κάθε προϊόν ή υπηρεσία) θα πρέπει να απαντά σε ένα πραγματικό πρόβλημα με αποτελεσματικό τρόπο. Η ανταπόκριση στη δική μας υπηρεσία ήταν εξαιρετική, και στην πλευρά των επιβατών και στην πλευρά των οδηγών. Έχουμε στην Αθήνα περισσότερους από 1500 εγγεγραμμένους οδηγούς, ενώ οι διαδρομές μας αυξάνονται κατά 25% περίπου κάθε μήνα. Και στο Ρίο ντε Τζανέιρο έχουμε φτάσει τους 500 οδηγούς με ανάλογη εκθετική αύξηση. Πιστεύαμε ότι η ιδέα ήταν καλή και θα επιτύχει, θα πρέπει να πούμε όμως ότι η ανταπόκριση από την πλευρά των οδηγών ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Έδειξαν ότι ειδικά σε αυτό το δύσκολο καιρό έχουν τα ψυχικά αποθέματα να δοκιμάσουν νέες ιδέες, να βελτιωθούν και να διεκδικήσουν περισσότερο εισόδημα και κοινωνική καταξίωση η οποία εκφράζεται από τις αξιολογήσεις των επιβατών και τα σχόλιά τους (κάντε μια αναζήτηση στο twitter με τον όρο taxibeat για να πάρετε μια ιδέα).

Εσείς χρησιμοποιείτε ταξί; Έχετε καμιά πρόσφατη ιστορία να διηγηθείτε;
Ναι, χρησιμοποιώ Taxibeat. Νομίζω ότι κάποιος που συνηθίζει σε καλές υπηρεσίες δεν επιστρέφει στην ρουλέτα του "παίρνω ταξί από το δρόμο". Ιστορίες διαβάζουμε πολλές στα σχόλια των επιβατών, για οδηγούς που περιμένουν νεαρά κορίτσια να μπουν πρώτα στο σπίτι τους με ασφάλεια πριν αυτοί φύγουν, που ανοίγουν την πόρτα του ταξί για να αποβιβαστεί γηραιά επιβάτης ή ανοίγουν ομπρέλα και συνοδεύουν μέχρι το πεζοδρόμιο αν βρέχει, που ειδοποιούν ότι ο επιβάτης ξέχασε πράγματα (όπως σε μια περίπτωση κάποιος άφησε 2 καφάσια φρούτα στο πορτ-μπαγκάζ) ώστε να συναντηθούν για να τα πάρει πίσω και άλλες πολλές ανάλογες ιστορίες ευγένειας και καλής προαίρεσης. Είναι από τα καλά του να δουλεύεις στο Taxibeat - ακούς καλές ιστορίες κάθε μέρα.



back to main